דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אחזקה וטיפול באריחי טראצו 

מאת    [ 27/05/2014 ]

מילים במאמר: 308   [ נצפה 1484 פעמים ]

אריחי טראצו הנם אריחים איכותיים אך רגישים במיוחד בשלבי הבניה הראשוניים. אריחי טראצו הנם אריחים שהיו ועודם מקובלים שנים רבות אך הם דורשים טיפול ואחזקה מיוחדים  שונים מאריחי קרמיקה . האריח עצמו עשוי  צמנטים  ואגרגטים יצוקים הנחתכים ומלוטשים ולכן כל חומר נוזלי עשוי להיספג בו  במידה ויגיע  למצב של מגע עם פני האריח.

חשוב לציין כי מצב רגיש זה של האריח הנו עד לרגע בו יקבל טיפול של סילר שיאטום את האריח.  מכאן שצריך להישמר מאד מפני לכלוך האריחים, מרגע ביצוע הריצוף ועד לקרצוף האריחים וביצוע הסילר שיאטום אותם .

השמירה על האריחים מתחילה בביצוע הריצוף. הרצף צריך לעבוד בצורה נקיה ולא להותיר שאריות טיט על גבי האריחים. במידה והגיעו שאריות יש לנגבם מידית  על מנת  ששאריות הצמנט לא יספגו.

מסיבה זו  נכון יהיה להכין טיט באמצעות מלט לבן. עם גמר הרצוף יש להמתין 24 שעות לפחות על מנת לאפשר לטיט להתמצק ורק אז מותר לעלות בזהירות  וללא משקלים מיותרים, על המשטח המרוצף .

רצוי מאד לאפשר יומיים נוספים להתייבשות מוחלטת ולאחריהם חובה לכסות את המשטח  ולהגן עליו  מחומרים העשויים להיספג בו. הכסוי יכול להיעשות  בקרטון שאינו גלי . קרטון גלי עשוי להותיר סימנים כתוצאה מנידוף רטיבות באופן לא אחיד מהאריחים. בביקורי האחרון באיטליה  ראיתי ששם הם מגנים על  אריחי הטראצו  בפלטות גבס .

ההגנה על האריחים חייבת להיות מוקפדת עד לביצוע  הניקיון באמצעות מכונת הקרצוף וביצוע  הסילר  תפקידו של הסילר הוא לאטום את פני האריח על מנת שלא יישאר רגיש לכל חומר הנמצא בסביבתו.

את הסילר ניתן לקבל בגוון מט או מבריק  לבחירת המזמין.

במידה  ובכל זאת התגלו כתמים לפני ביצוע הסילר יש לנסות להסירם בגרוד או ליטוש מקומי ועדין. במצב חמור יותר אפשר לנסות במים רותחים בלבד. יש להיזהר מחומרי ניקוי  שיתקפו את האריח או יותירו כתמים בעצמם.

עם גמר ביצוע הסילר יש לנהוג בהתאם להוראות יצרני הסילר,  בקשר לשימוש בחומרים לשטיפה ואופן אחזקת המשטח בתקופה שבה המבנה מאוכלס.

כותב המאמר עפר ברוך- קבלן מפקח בניה וכלכלן. טלפון לשאלות 050-5587454. מנהל אתר homebuildingsuccess.com לקבלת גיליון אלקטרוני לתכנון תקציבי בחינם אליך למייל, הכנס את כתובתך בקישור הבא: http://www.homebuildingsuccess.com/sqpnv/  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב